Burmistrz Miasta Bartoszyce
Wiesław Kurach
Kompetencje Burmistrza Miasta Bartoszyce
Burmistrz kieruje bieżącymi sprawami Miasta oraz reprezentuje je na zewnątrz.
Do zadań Burmistrza należy w szczególności:
- przygotowywanie projektów uchwał rady miasta,
- określanie sposobu wykonywania uchwał,
- gospodarowanie mieniem komunalnym,
- wykonywanie budżetu,
- zatrudnianie i zwalnianie kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.
Burmistrz między innymi:
- wykonuje uprawnienia zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników urzędu oraz kierowników miejskich jednostek organizacyjnych,
- powierza prowadzenie określonych spraw Miasta w swoim imieniu Zastępcy i Sekretarzowi,
- wydaje decyzje w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej, o ile przepisy szczególne nie stanowią inaczej,
- opracowuje plan operacyjny ochrony przed powodzią oraz ogłasza i odwołuje pogotowie i alarm przeciwpowodziowy,
- może zarządzić ewakuację z obszarów bezpośrednio zagrożonych, jeżeli w inny sposób nie można usunąć bezpośredniego niebezpieczeństwa dla życia ludzi lub dla mienia.
Burmistrz wykonuje zadania przy pomocy Urzędu Miasta. Organizację i zasady funkcjonowania urzędu określa Regulamin Organizacyjny Urzędu Miasta Bartoszyce, nadany Zarządzeniem Nr 157/2023 Burmistrza Miasta Bartoszyce z dnia 4 września 2023 r.